استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار: به دنبال نهادیه‌سازی اکوسیستم فناوری در هرمزگان هستیم

اخبار پارک
16 آذر 1401
پارک علم و فناوری هرمزگان
استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار: به دنبال نهادیه‌سازی اکوسیستم فناوری در هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان گفت: در هرمزگان به دنبال اکوسیستم فناوری هستیم که باید دانش آموز از مدرسه تحت آموزش فن محور قرار گیرد تا رسیدن به دانشگاه مهارت آموزی و فن محوری را آموخته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان؛ مهدی دوستی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار هرمزگان: برگزاری این نمایشگاه در ابعاد مختلف نیز نشان داد که در حوزه پژوهش دستاوردهای بزرگی برای هرمزگان داشته است.

وی با بیان اینکه نسبت به گذشته تغییرات موثری انجام شده است، تصریح کرد: پایان نامه ها به سمت برطرف کردن نیازهای استان سوق داده شده و این درست همان اقدامی است که بارها به آن تأکید کرده‌ایم و این یعنی یک قدم به جلو و پیشرفت.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در بحث تجاری سازی، مسأله اصلی مارکت یا بازار است که با پشتیبانی و تامین کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت ها نیز این قول را می دهیم که تمام قد پشتیبان شرکت های دانش بنیان بوده و هستیم و در بحث حمایت و پشتیبانی هم همراه و حامی خواهیم بود.

دوستی با بیان اینکه اولویت اصلی ما توسعه مراکز موجود است، اظهار کرد: در هرمزگان به دنبال اکوسیستم فناوری هستیم که باید دانش آموز از مدرسه تحت آموزش فن محور قرار گیرد تا رسیدن به دانشگاه مهارت آموزی و فن محوری را آموخته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر اکوسیستم فناوری پیاده شود دیگه جزیره کاری در این حوزه صورت نمی گیرد، اظهار کرد: در این پروژه پارک علم و فناوری و دانشگاه هرمزگان محور کار هستند و باید یک محیط فناور ایجاد کنند تا بتوانیم اهداف برنامه ریزی شده را عملی کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه صنایع مستقر در هرمزگان در مقیاس بزرگ هستند و خوشه صنعتی و خدماتی آن ها در هرمزگان شکل نگرفته است، تصریح کرد: باید به سمت تشکیل خوشه ها پیش برویم تا بتوانیم ظرفیت سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بودجه هرمزگان کمک فنی اعتباری استفاده نشده بود که در بودجه امسال ۲۰ درصد معادل ۲۰۶ میلیارد تومان برای زنجیره تولید دانش بنیان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در سال آینده این بودجه افزایش ۵ درصدی خواهد داشت تا بتوانیم برنامه های در نظر گرفته به ویژه در بخش زیرساخت و توسعه بازار را توسعه دهیم.

درباره نویسنده

روابط عمومی و امور بین الملل

نویسنده : روابط عمومی و امور بین الملل

پارک علم و فناوری هرمزگان