مخترع هرمزگانی خبر داد:ساخت پرینتر سه بعدی با دقت بسیار بالا برای نخستین بار در هرمزگان

اخبار پارک
18 خرداد 1401
پارک علم و فناوری هرمزگان
مخترع هرمزگانی خبر داد:ساخت پرینتر سه بعدی با دقت بسیار بالا برای نخستین بار در هرمزگان

مخترع هرمزگانی از ساخت پرینتر سه بعدی با دقت بسیار بالا برای نخستین بار در هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان؛ محمد بستان پیرا مختر و مبتکر هرمزگانی از تولید انواع دستگاه های cnc و پرینتر سه بعدی در استان خبر داد.

این مبتکر و مخترع تصریح کرد:  واحد فناور هجم توسط جمعی از مهندسین الکترونیک، کامپیوتر و مکانیک از دانشگاه های مختلف استان از جمله گروه مکانیک دانشگاه هرمزگان با هدف طراحی و ساخت محصولات صنعتی به ویژه دستگاه cnc در ابعاد و توان های مختلف تاسیس شد.

بستان پیرا یادآور شد: تیم مهندسی هجم، در ابتدای کار پس از تولید و فروش موفق چند دستگاه cnc درصدد ایجاد واحد تحقیق و توسعه برآمد و توانست در آن واحد پرینتر سه بعدی با دقت بالا طراحی و پس از تولید این محصول را روانه بازار کند که با استقبال واحدهای تولیدی و صنعتی رو به رو شد.

 

وی افزود: اکنون این گروه مهندسی در تلاش است تا با طراحی و ساخت دستگاه های cnc و پرینتر سه بعدی متناسب با نیاز و درخواست متخصصان حوزه های مختلف صنعت، هنر، نفت و گاز و… در ابعاد بزرگ و بسیار کوچک، گامی بزرگ در عرصه تولید تجهیزات برش و پرینتر بردارد.

 

این مبتکر هرمزگانی یادآور شد: پرینتر سه بعدی ساخت گروه هجم توان پرینت با دقت های بسیار بالا با حداکثر دقت لازم را دارا می باشد.

وی متذکر شد: یکی از شاخصه های این سیستم عملکرد بدون صدا و با دقت بسیار بالاتر از حد معمول است و این پرینتر مجهز به سیستم خنک کننده متفاوت است و دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر نیز می باشد.

بستان پیرا بیان داشت: گروه مهندسی هجم که مستقر در پارک علم و فناوری استان هرمزگان می باشد توانایی تولید پرینتر های سه بعدی با توان پرینت به وسیله تکنیک های مختلف مانند FDM، SLA-DLP-LCD، SLS-SLM-PolyJet را دارا می باشد.

blank blank blank

انتهای پیام:/

درباره نویسنده

روابط عمومی و امور بین الملل

نویسنده : روابط عمومی و امور بین الملل

پارک علم و فناوری هرمزگان