برش استانی نقشه جامع علمی کشور در استان هرمزگان پیگیری می شود

اخبار پارک
18 اسفند 1400
پارک علم و فناوری هرمزگان
برش استانی نقشه جامع علمی کشور در استان هرمزگان پیگیری می شود

blank

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگ عمومی در حاشیه بازدید از برج فناوری هرمز و دیدار با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان هرمزگان و با اشاره به بررسی برش استانی نقشه جامع علمی کشور گفت: هرمزگان استانی است که این موضوع در آن مطرح می شود و دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری به دلیل قدمت و تجربه علمی برای این منظور انتخاب شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان؛ حجت الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی گفت: رییس جمهوری اهتمام جدی برای اجرای نقشه مهندسی کشور دارد و گفتند همه کارهای علمی و فرهنگی کشور را بر مبنای سند مهندسی دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از رییس جمهور  درخواست  داشتیم که مبلغی را در سفرهای استانی برای سند مهندسی فرهنگی و علمی اختصاص دهد، ادامه داد: برش استانی سند مهندسی کشور برای هرمزگان بسیار مهم بوده در شرایطی که رئیس جمهور پیگیر کار هستند مسوولان این استان دنبال تهیه سند دیگری نباشند.

وی اضافه کرد: همچنین رییس جمهوری تاکید داشتند که سند مهندسی فرهنگی کشور برایشان بسیار مهم است و اکنون معاون اول رییس جمهوری رییس ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی کشور می باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این ستاد با حضور ۶ نفر از وزرا، معاونان رییس جمهور و چهار نفر نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبه های آن توسط معاون اول ابلاغ شده حتی چارچوب تدوین برش استانی هم توسط مخبر ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: بنابراین دستورکار قطعی برای همه استانداران و مسوولان استانی است که موضوع را پیگیری کنند.

تلاش سند مهندسی علمی و فناوری مساله یابی بومی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اولین تلاش سند مهندسی فرهنگی مساله یابی بومی است اینکه در استان چه مسایلی اساسی است و اولین مساله ای که برای هرمزگان استخراج شده و به عنوان اولویت مطرح شده تعلیم و تربیت و آموزش است چرا که مدرسه و دانشگاه نقش مهمی در جامعه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: مقام معظم رهبری در حکم ۲۳ آبان به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد یک محور را با عنوان کار اساسی در آموزش و پرورش مد نظر قرار داده‌اند چونکه آموزش و پرورش مهم است.

وی ادامه داد: اکنون هم دوره مهد کودک هم به وظایف آموزش و پرورش اضافه شد بنابراین آموزش و پرورش در این دوره طلایی کودکی ظرفیت بزرگی است و کسانی که بر روی موضوع مورد تاکید کار کرده‌اند می‌گویند ۶ سال اول بهترین زمان یادگیری است تا فرزندانمان را بر مبنای گوهر گرانبهای اسلام تنظیم کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: وقتی در مهدکودک برای بچه‌ها موسیقی نامتعارف و ضد ارزشی پخش می‌کنند و اخلاق و رفتار غربی به وی آموزش می‌دهند می توان چه انتظاری از این کودک داشت؟ همانی که کاشته ایم برداشت می‌کنیم.

وی پاسخ داد: آموزش و پرورش را باید جدی گرفت و اگر هزاران پلاکارد بگذاریم بی فایده است بلکه فرهنگ تبلیغ و ترویج ما باید عوض شود و انرژی خود را بر آموزش و پرورش بگذاریم و چنانچه در آموزش و پرورش موفق شدیم در دانشگاه هم موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: اگر در آموزش و پرورش موفق نبودیم ادامه ناکامی به دانشگاه هم کشیده می‌شود و باید یک ظرفیت و توانایی برای دانش آموز فراهم شود تا در محیط دانشگاه بتواند موفق باشد.

وی تاکید کرد: اولویت در هرمزگان درست تشخیص داده شده است و بر مبنای آن برنامه‌های اقدام طراحی شده است.

دشمنان مشغول عملیات در صحنه فرهنگی هستند

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری از کارهای فرهنگی تعبیر به کار قرارگاهی می‌کنند که منظور کار نظامی نیست بلکه منظور سرعت داشتن در کار، پیگیری کردن کار، مداومت داشتن و رصد دایمی میدان است، مگر فرمانده قرارگاه تا زمانی که دشمن در صحنه عملیات می‌کند می‌تواند خواب راحت داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمنان مشغول عملیات در صحنه فرهنگی هستند چون که در صحنه نظامی نمی‌تواند ما را شکست بدهند و آن اندازه توانایی نظامی در کشور هست که کسی جرأت حرکت به سمت ایران را به خود ندهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اگر چه به مردم در حوزه اقتصادی سخت گذشته و از این بابت شرمنده آنان هستیم و دشمنان فشارهای فراوانی وارد کردند باز در میدان اقتصادی نتوانستند ما را با شکست مواجه کنند.

تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برای هرمزگان نقطه عطف است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تهیه برش استانی نقشه مهندسی علمی،فرهنگی برای هرمزگان نقطه عطف در مسیر فرهنگی این استان است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: پیشنهاد ما این است که برش استانی سند توسعه علمی و فناوری هرمزگان بر عهده دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری قرار گیرد تا بر اساس چهارچوب هایی که خود تشخیص می دهند تدوین گردد.

تلاش می کنیم شعار ما می توانیم نهادیه شود

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض خیر مقدم گزارش عملکرد پارک علم و فناوری را تشریح کرد و گفت:  ایجاد فرهنگ خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فرهنگ نوآوری و امید در بین جوانان (ما می توانیم)، ایجاد فرهنگ خلاقیت و نوآوری در کودکان بخشی از راهبردهایی است که برای خود درنظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از رویکرد ما معرفی ظرفیت های علمی و فنی به صنعت استان می باشد.

فتی بیان داشت: برای تحقق اهدافی که مطرح شد در تلاش هستیم بصورت موازی زیرساخت لازم را نیز فراهم نماییم زیرا توسعه نرم افزاری و سخت افزاری باید بصورت متوازن و در راستای یکدیگر انجام شود تا اهدافی که تعیین می شود محقق گردد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: در نهایت هدف اصلی ما عمل به منویات مقام معظم رهبری و تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت ها و نیروی انسانی کشور است.

انتهای پیام:/

درباره نویسنده

روابط عمومی و امور بین الملل

نویسنده : روابط عمومی و امور بین الملل

پارک علم و فناوری هرمزگان