علی فتی در اولین رویداد علم داده در هرمزگان؛برای میل به انقلاب صنعتی نسل چهارم “دیتا” از اهمیت ویژه برخوردار است

اخبار پارک
29 دی 1400
پارک علم و فناوری هرمزگان
علی فتی در اولین رویداد علم داده در هرمزگان؛برای میل به انقلاب صنعتی نسل چهارم “دیتا” از اهمیت ویژه برخوردار است

اولین رویداد علم داده توسط خانه نارنجی با همکاری شرکت فولاد هرمزگان  برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان؛ علی فتی با اشاره به اهمیت دیتا و انقلاب صنعتی نسل چهارم در کشور بیان داشت: هدف گذاری خوبی در فولاد انجام شده و ما امیدواریم که ارتباط بین فولاد و دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان، سرلوحه کار تمام ارگان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: رویداد علم داده فرصتی است برای علاقه‌مندان به علم داده تا بتوانند در حوزه‌های تحلیل داده، هوش مصنوعی، داده کاوی، انتقال تجربه به ارتقای سطح دانش خود بپردازند.

فتی گفت: برگزاری این رویدادها منجر به توسعه علوم نظری و کاربردی و عملی تر شدن اهداف توسعه تولیدات دانش بنیان می شود.

وی اظهار داشت که نقشه راه و ابزار این مسیر باید در کنار هم برنامه ریزی شوند و سه پتانسیل مهم در این راستا عبارت است: از دانشگاه‌ها، نخبه ها و صنایع و سازمان ها.

شایان زارع مدیر متالوژی طراحی توسعه محصولات فولاد هرمزگان نیز در این جلسه گفت: با توجه به تحولات دیجیتال در عصر حاضر لازم است که زیرساخت ها در استان هرمزگان افزایش یابد و سازمان‌های مربوطه به این حوزه ورود کنند.

وی با ابراز خرسندی از ایده برگزاری این رویداد توسط خانه نارنجی از اهمیت ادامه مسیر افزود: با توجه به پتانسیل‌های این استان می‌توان به قطب داده در کشور تبدیل گردد.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان  نیز بیان کرد: این موضوع که فاصله بین هر نسل از تحول دیجیتال به مرور کم شده است اظهار داشت  سرعت محوری مهمترین ویژگی این عصر است اگر شرکت ها پویایی لازم را نداشته باشند به سرعت حذف می شوند.

مجید نوک زاده اظهار داشت: ویژگی های دیگر این عصر که عبارتند از: دامنه داده محوری، الگوریتم محوری و تجربه محوری. وی در ادامه افزود داده به عنوان سوخت برای ماشین عصر دیجیتال است و کسانی می توانند به حیات خود در عصر دیجیتال ادامه دهند که خودشان را تطبیق دهند.

دکتر نظارات یکی دیگر از سخنرانان این رویداد نیز بیان کرد: آینده نگران معتقدند علم در مرحله همگرایی قرار دارد این و این باعث تغییر شکل علم داده در  آینده می‌شود که متاورس نمونه کوچکی از این تغییرات است بعد از این تغییرات تمام تعریف ها اعم از مشتری، داده، نوآوری، ارزش و … عوض   می‌شود و مفهوم متفاوتی می‌گیرند.

همچنین لازم است بدانید بعد از تحول دیجیتال یک مدیر به توانایی و علم خود تکیه نمی کند و در عوض به تحلیل داده ها می‌پردازد.

در ادامه دکتر طاها منصوری استاد دانشگاه سالفورد انگلستان با تصال آنلایتن در رویداد بیان کرد: ریسک استفاده از هوش مصنوعی زمانی بیشتر می‌شود که مجبور به اعتماد آن باشیم و یا اینکه چه کسی قرار است پاسخگو و مسئول اشتباهات و نتیجه های غلط باشد و مهمترین موضوع هم این است که کنترل دست چه کسی است ؟ماشین یا انسان؟

در نتیجه استفاده از هوش مصنوعی به صورت شخصی بسیار زیاد و مورد پذیرش است ولی وقتی به صنایع یا سیستم هایی با تصمیم گیری مهم می‌رسیم می‌بینیم که این موضوع کمرنگ شده چون نیاز به توضیح و دلیل برای تصمیم گیری است.

در پایان با برگزاری پنل اختصاصی انتقال تجربه با مدیریت دکتر نظارت و همراهی دکتر حلاجیان، مهندس نوک زاده، مهندس بحرینی و دکتر شمسی نژاد به طرح پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان حاضر در رویداد پرداختند.

انتهای پیام:/

blank blank blank blank blank blank blank blank

درباره نویسنده

روابط عمومی و امور بین الملل

نویسنده : روابط عمومی و امور بین الملل

پارک علم و فناوری هرمزگان