مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است

اخبار پارک
21 آذر 1400
پارک علم و فناوری هرمزگان
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری با رسانه های استان هرمزگان گفت: از آذر سال ۹۷ که هیات عامل سوم مستقر شده تا کنون ۱۹۰ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان داده شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان؛مصظفی بغدادی افزود: هرمزگان در حال حاضر دارای ۴۷ شرکت دانش بنیان است که از ۹۷ تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۱ قرارداد آن‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۳ ضمانت نامه به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال برای آن‌ها صادر شده و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در بخش توانمندسازی به آن‌ها اختصاص یافته است.

بغدادی با اشاره به رویداد استان آپ افزود: کسب و کارهای دانش بنیان از مرحله ایده تا ورود به بازار و تجاری سازی باید مسیر پیچیده و پر دردسری را بپیمایند و در این مسیر نیاز به حمایت‌ها و خدمات دارند.

وی اشاره کرد: برای کمک به این کسب و کارها نهادهایی مانند شتاب دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران وجود دارند که هر ۲ می‌خواهند طرح‌های خوب و آینده دار را شناسایی کنند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: این صندوق تلاش دارد بستر به هم رسانی این ها را فراهم کند و تا امروز ۳۶ رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در تهران برگزار کرده و تلاش شده شرکت‌ها و ایده پردازان با ادبیات سرمایه‌گذار آشنا شوند.

بغدادی افزود: در این رویدادها توانستیم ۵۰۰ میلیارد ریال برای استارتاپ‌ها جذب سرمایه کرده و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر هم در مرحله جذب قرار دارد و با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارهای شرکت کننده خارج از تهران مستقر هستند درصدد توسعه این برنامه به استان‌ها هستیم.

وی اشاره کرد:‌ تا کنون چند رویداد در استان‌ها برگزار شده و اکنون رویداد هرمزگان برگزار می‌شود تا صاحبان ایده و کسب و کارها بتوانند با سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها آشنا شده و با هم ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: این فرصت‌ مناسبی برای تیم‌ها و کسب و کارهای هرمزگان است تا از ظرفیت سرمایه ‌گذاران ملی استفاده کنند و شرکت در رویداد استان آپ برای همه تیم‌ها رایگان است.

انتهای پیام:/

درباره نویسنده

روابط عمومی و امور بین الملل

نویسنده : روابط عمومی و امور بین الملل

پارک علم و فناوری هرمزگان