بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پارک علم و فناوری هرمزگان

اخبار پارک
25 اسفند 1399
پارک علم و فناوری هرمزگان
بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پارک علم و فناوری هرمزگان

گزارش بازدید معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پارک علم و فناوری هرمزگان

صبح امروز معاون پژوهش و فناورى وزارت علم تحقیقات و فناورى از  پارک علم و فناورى هرمزگان بازدیدکرد.

رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان گفت: تاسیس و توسعه مراکز رشد در شرق، غرب و شمال استان با ارائه مدلی مشخص انجام خواهد شد.

على فتى، در بازدید معاون پژوهش و فناورى وزارت علوم تحقیقات از پارک علم و فناورى هرمزگان عنوان کرد: به کمک رئیس دانشگاه هرمزگان و با تخصیص زمینى در این دانشگاه به پارک علم و فناورى ارتباط نزدیکترى با دانشگاهیان خواهیم داشت.

وى  با اشاره به اینکه سهامداران پارک علم و فناورى، دانشگاهاى علوم پزشکى و هرمزگان و از بخش صنعت فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت هستند، بیان کرد: پارک علم و فناورى هرمزگان بهترین ترکیب از سهامداران را دارا است.

فتى با بیان این که در خصوص ساختار شرکت هاى فناور و پیش رشدها مجموعا ٧٧ شرکت در پارک علم و فناورى قراردارند و ازاین تعداد قریب به۵٠ شرکت فناور و پیش رشد در پارک علم و فناورى مستقرهستند، افزود: سه مرکز رشد جامع، پزشکى و موسسات در این پارک مشغول فعالیت میباشند.

رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان ادامه داد: تعداد تمامى افراد مشغول به کار در پارک ٣۴٠نفر است.

وى بیان کرد: پارک علم و فناورى یکى از بیشترین  تعداد مدیر عاملان خانم در میان پارک ها مى باشند.

رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان با بیان این که زمینه هاى فعالیت شرکت هاى دانش بنیان پارک علم و فناورى حوزه هاى IT، کشاورزى، شیمى، صنایع آرایشى  وبهداشتى، تجهیزات پزشکى، علوم آزمایشگاهى و دارویى، هستند، اظهارکرد: براى اسکان یافتن شرکت ها در برج علم و فناورى با کمبود جا و مکان مواجه هستیم.

فتى ضمن ارائه توضیحات در خصوص طبقات مختلف پارک علم و فناورى، عنوان کرد: به دلیل کمبود فضاى کارگاهى در حال تهیه و اختصاص سوله هایى هم به کمک استاندار هرمزگان و هم فضایى در دانشگاه هرمزگان هستیم.

رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان همچنین به ارائه توضیحاتى در خصوص شرکت هاى مستقر و موفق در این ساختمان ارائه داد و افزود: شرکت هاى دریا افرین ایرانیان در حوزه هوشمندسازى کشتى ها، شرکت اى تحفه در زمینه فروش آنلاین سوغاتى هاى شهرهاى ایران، شرکت کیمیاى باغ طبیعت در حوزه تولید صابون هاى آرایشى بهداشتى، شرکت فضازمان قشم حوزه واقعیت مجازى در حوزه معمارى ، شرکت ماهى دریا در حوزه ارسال ماهى تازه به سراسر کشور فعالند.

وى عنوان کرد: یکى ازمشکلات پارک ها و دانشگاه ها ارتباط با صنعت است، که پارک علم و فناورى جهت سهولت بخشى به ارتباط شرکت ها با صنعت دو دفتر در پارک علم و فناورى به بخش صنعت اختصاص داده است.

فتى با اشاره به این که هرمزگان به قطب فولاد ایران تبدیل خواهد شد، افزود: پروژه اى مشترک با فولادهرمزگان در زمینه مهندسى معکوس ماشین ریخته گرى فولاد در حال انجام است.

برج علم و فناورى هرمز، اولین ساختمان هوشمند هرمزگان است.

وى در پایان گفت: شتابدهنده اى از بخش خصوصى در حوزه دریایى در پارک مشغول فعالیت است.

همچنین معاون پژوهش و فناورى وزارت علوم تحقیقات و فناورى بیان کرد: وجود برج هاى علم و فناورى در شهرها نشان دهنده رشد و پیشرفت شهر است.

غلامحسین رحیمى با اشاره به این که پارک علم و فناورى هرمزگان در حال رشد است، بیان کرد: دیدگاهم نسبت به مراکز رشد شهرستان ها دیدگاهى توسعه گرا است، وجود مراکز رشد در تمام شهرستان هاى استان هرمزگان به نفع استان و جوانان آن شهرستان است.

وى افزود: در شهرستان هاى استان در قدم اول به دنبال استاندارد زیرساختى نباشید، هدایت و راهبرى مراکز شهرستانى را برعهده مراکز آموزش عالى شهرستان ها قراردهید، حمایت ها از جانب شهردارى و فرماندارى شهرستان اتفاق خواهدافتاد.

رحیمى در پایان گفت: در سال هاى ابتدایى فعالیت در شهرستان ها باید تساهل و تسامح باشد و سختگیرى ها از سال هاى بعدى شروع شود.

در ادامه بازدید از برج فناوری هرمز معاون پژوهش و فناورى وزارت علم تحقیقات و فناورى از شرکت هاى دانش بنیان مستقر پارک علم و فناورى هرمزگان بازدیدکرد.
به گزارش روابط عمومى پارک علم و فناورى هرمزگان، در بازدید معاون پژوهش و فناورى وزارت علم تحقیقات و فناورى از شرکت زیست سبز دریا مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: محصولات این شرکت وارد بازارهاى بین المللى شده است.
وى افزود: ما با پرورش جلبک هاى خلیج فارس، در فازهاى مشخص شده اقدام به تولیدانواع ماسک هاى صورت کرده ایم.
مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت، یکی از تولیدکنندگان فعال ماسک جلبک دریایی است، افزود: با شیوع ویروس کرونا وافزایش استفاده از مواد ضدعفونى کننده، محصول جدیدى با عنوان محلول ضدعفونى کننده دست به تولیدات این شرکت اضافه شد. تفاوت این محلول با سایر محلول هاى موجود در بازار، استفاده از نانو پودر آلوعه ورا در این محلول است.
وى در پایان گفت: به دلیل وجود نانوپودر آلوئه ورا مشکلاتى همچون اگزما و خارش پوست که در نتیجه استفاده از الکل هاى بالاى٧٠درصد وجود داشت، در محلول هاى این شرکت وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت بامداد اندیشه نیز با بیان اینکه این شرکت سومین شرکت در ایران است که نرم افزار تخصصى براى حوزه لجستیک تولیدمیکند، عنوان کرد: در خصوص شبکه و سخت افزار با شرکت هاى بنام در اسکله شهید رجایى قرارداد داریم. تعمیر و نگهدارى تجهیزاتبندرى و نیز سنسورهایى که توسط این شرکت جهت شناسایى نشتى ها ساخته شده است، بخشى از فعالیت ها و خدمات این شرکتاست.
وى ادامه داد: صفر تا صد طراحى و تولید این نرم افزار برعهده شرکت ما بوده است.
در ادامه این بازدیدها، مدیرعامل شرکت کارباما نیز بیان کرد: کارباما این امکان را به کاربران خود می دهد تا هر خدمتی را که در منزلمورد نیازشان است از طریق اپلیکیشن به راحتی سفارش دهند. این خدمات شامل تعمیرات لوازم خانگی ، تعمیرات کولرگازی ، لوله کشی، برق کاری و چندین خدمات دیگر است.
وى افزود: میانگین رضایت مشتریان این شرکت ۴/۵ از ۵است.
مدیرعامل این شرکت بیان کرد: در این شرکت ده نفر نیروى دفترى مشغول به کار هستند.
وى ادامه داد: نرم افزارکارباما توسط تیم کارباما نوشته شده است و در حال حاضر تنها در استان هرمزگان مشغول به کار و ارائهخدمات انجام مى شود.
مدیرعامل شرکت نوش اکسیر برنا طى این بازدید عنوان کرد: این شرکت ساخت داروهاى گیاهى را با دارابودن مجوز از سازمان غذا ودارو انجام میدهد. نمونه اى از محصولات این شرکت دمنوش هاى تقویت قواى آقایان است.
در ادامه مدیرعامل شرکت چوب بتن الکا بیان کرد: مصالح اصلی بکار رفته در محصولات شرکت عمدتا بتن جی اف آر سی و چوب چندلایهپلای وود می باشد.
وى افزود: الگو بردارى از معمارى سنتى و بومى
و تولید محصولات ساختمانى از نمونه فعالیت هاى این شرکت است.
مدیرعامل شرکت چوب بتن الکا ادامه داد: این شرکت با دارابودن کارگاهى کوچک محصولات را به عنوان نمونه تولید کرد و با تقاضاىزیادى روبه روشد، در حال حاضر توانایى تولید ٣٠الگو را داریم.
یکى دیگر از اعضاى این شرکت دانش بنیان بیان کرد: معمارى، تولید و اجرا جدا از هم نبوده و ایده بدون اجرا پیشرفتى نخواهد داشتما در نتیجه چنین تفکرى پا به عرصه تولید گذاشتیم و تلفیق چوب و بتن را انجام دادیم که تقاضا در این زمینه بسیار زیاد است.
در ادامه بازدید از شرکت زیمانوین تجهیز هرمز انجام شد.
مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: زیمانوین تجهیز هرمز در حوزه آزمایشگاهى و تولید محصولات آزمایشگاهى فعالیت مى کند.
وى افزود: این شرکت فراورده هاى تحقیقاتى و محیط کشت آماده مصرف تولید میکند و از این فراورده ها در ازمایشگاه هاى میکروبشناسى استفاده مى شود.

همچنین در ادمه این بازدیدها، بازدید از شرکت هرمز برکه صورت گرفت.

مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: مخازن حجیم پلیمرى از محصىلات شرکت ما است. این طرح براى اولین بار در کشور طراحى و ساختهشده است.

وى ادامه داد: نیازى که در زمینه ایمنى دریا در کشور بود را با همراهى تیم دریایى رفع کردیم.

بیش از ١۵سال است که در این زمینه مشغول کار هستیم و علاوه بر حوزه مخازن، محصولات دریایى، محصولات دکوراتیو نیز از نمونهمحصولات ما هستند.

مدیرعامل شرکت هرمز برکه افزود: کوره بزرگى که براى ساخت مخازن، مورد نیاز بود را طراحى کردیم که ساخت آن نیز برعهده ما بودهاست که توانستیم عنوان دانش بنیان را کسب کردیم.

وى در پایان گفت: در حوزه محصولات دریایى پیشرو بوده ایم، استقبال بسیار خوبى از محصول ما شده است.

در پایان از شرکت سیاره فناورى بازدید به عمل آمد که طى این بازدید مدیرعامل این شرکت عنوان کرد:

شوکت سیاره فناورى ساخت نرم افزار جهت حفظ امنیت اطلاعات سازمان ها براى مشتریانى که عموما سازمان ها هستند را طراحى واجرا کرده است.

وى افزود: این شرکت نرم افزارى تهیه کرده است که با ساخت آن عنوان دانش بنیان را کسب کردیم.

این مدیرعامل ضمن ارائه توضیحاتى در خصوص عملکرد این نرم افزار عنوان کرد: وجه تمایز محصول شرکت ما  قیمت کمتر آن نسبت بهسایر محصولات است.

وى در پایان گفت: توانستیم مجوز امن سازى افتا را کسب کنیم که در کشور تنها پنج شرکت توانسته آن را کسب کنند.

درباره نویسنده

admin

نویسنده : admin

پارک علم و فناوری هرمزگان