بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از پارک علم و فناوری هرمزگان

اخبار پارک
17 دی 1399
پارک علم و فناوری هرمزگان
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از پارک علم و فناوری هرمزگان

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از پارک علم و فناوری هرمزگان

ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونین این اداره کل، با حضور در پارک علم و فناوری استان، ضمن دیدار با علی فتاح رئیس این پارک، از بخش های مختلف این پارک بازدید بعمل آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با مدیران شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک دیدار کرد از نزدیک در جریان فعالیت ها و برنامه های این شرکت ها قرار گرفت.

در جریان این بازدید، مدیران شرکت های دانش بنیان از قبیل شرکت میراکام، شرکت ای تحفه، شرکت الکا چوب و شرکت ماد فر به معرفی شرکت و فعالیت های انجام شده توسط شرکت مزبور پرداختند.

فتی: آمادگی حمایت پارک علم و فناوری از برنامه های ویژه دانش آموزان

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان از آمادگی این مرکز جهت حمایت از تمام برنامه ها و رویدادهای ویژه دانش آموزان در حوزه های مختلف فناوری خبر داد.

علی فتی در جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با هیات رئیسه پارک علم و فناوری استان ضمن معرفی برج فناوری هرمز و فعالیت های آن، از پارک علم و فناوری به عنوان بهترین مکان برای ایده های نو یاد کرد و گفت: ساختمان فعلی برج فناوری هرمز سال 1396 از دانشگاه هرمزگان خریداری و عملیات بازسازی آن با حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همان سال آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به ساختار برج فناوری هرمز اشاره کرد و افزود: این برج فناوری دارای مرکز نوآوری، شتاب دهنده، کافه فناوری، کتابخانه تخصصی کارآفرینی، اتاق بازی، اولین ساختمان اداری هوشمند و 70 مگابایت بر ثانیه اینترنت رایگان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در ادامه از فضای نمایشگاه دائمی، فضای کار اشتراکی و کتابخانه و اتاق vip و فضای شتابدهنده به عنوان فضاهای جدید ایجاد شده در برج فناوری هرمز نام برد.

فتی سپس به معرفی اجمالی پارک علم و فناوری استان هرمزگان پرداخت و گفت: در این مکان، 77 هسته و واحد فناور در پارک، 5 فناوری صنعت ساز در فضایی به متراژ 4153 مترمربع استقرار یافته اند.

وی در ادامه از اعطای بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات خبر داد و افزود: تاکنون برای بیش از 373 نفر اشتغال ایجاد شده و از بدو تاسیس پارک تا به حال، 320 ایده دریافت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان به حمایت ها و خدمات برج فناوری هرمز در سه حوزه خدمات مالی و تسهیلاتی، توانمندسازی و خدمات عمومی اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه حمایت های مالی و تسهیلاتی، خدماتی از قبیل حمایت مالی رشد مقدماتی، حمایت مالی خدماتی، حمایت مالی تحقیقاتی، حمایت مالی توسعه ای، معافیت های قانونی ویژه شرکت های مستقر در پارک، معافیت های مالیاتی شرکت های مستقر در پارک، اطلاع رسانی تسهیلات معاونت علمی و امکان بهره مندی از وام کم بهره ( صندوق ها)ارائه می شود.

فتی ادامه داد: برج فناوری هرمز همچنین به منظور توانمندسازی به ارائه خدماتی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی، ارائه مشاوره، خدمات مالکیت فکری، برگزاری جلسات انتقال تجربه، برقراری ارتباط میان واحدهای فناور، شرکت در نمایشگاه ها و همایش ها، تسهیل ارتباط با صنایع و سازمان ها، نظارت و ارزیابی بر نحوه عملکرد شرکت و حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و تجاری می پردازد.

وی در ادامه از استقرار و تحویل فضای اداری، سالن کنفرانس، اتاق جلسات، فضای نمایشگاهی، کتابخانه، فضای کار اشتراکی، سیستم مخابراتی، نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات مربوطه و بهره مندی از تلفن، اینترنت، آب و انرژی رایگان به عنوان خدمات عمومی برج فناوری هرمز ذکر کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان سپس به حمایت مالی و تسهیلاتی دوره رشد مقدماتی اشاره داشت و اضافه کرد: مبلغ تسهیلات حداکثر22 میلیون تومان است که 7 میلیون از تسهیلات در قالب اعتبار استفاده از مشاور علمی، اعتبار منتور و مشاور کسب و کار، اعتبار شرکت در دوره‌های آموزشی، اعتبار نمایشگاه همایش و سمینار، ثبت مالکیت فکری نظیر ثبت اختراع، ثبت نرم افزار، ثبت نشان و علامت تجاری، ثبت طرح صنعتی هر کدام به مبلغ 10 میلیون ریال و تبلیغات و بازاریابی به مبلغ 20 میلیون ریال به صورت بلاعوض اعطا می شود.

فتی از توزیع بسته‌های حمایتی ویژه هسته ها و واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا گسترش آن در کشور پارک علم و فناوری هرمزگان به منظور کاهش آسیب وارده بر کسب و کارها بسته حمایتی از قبیل تخفیف 100 و 50 درصدی اجاره دفاتر به ترتیب برای اسفند 98 فروردین 92، اردیبهشت و خرداد 92، ساخت تیزر تبلیغاتی برای هسته ها و واحدهای فناور به منظور حمایت از فروش محصولات، خدمات مشاوره آنلاین برای حذف و واحدهای فناور که به علت کرونا دچار مشکل شده‌اند و برون رفت از مشکل به وجود آمده (60 درصد هزینه توسط پارک)، اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در دوره رشد با کارمزد 5 درصد و تنفس یک ساله و … ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه توسعه و زیرساخت، از ایجاد مرکز نوآوری میناب و برنامه توسعه پردیس پارک در دانشگاه هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: به همین منظور، زمینی به متراژ 10 هکتار در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، خواستار اهتمام جدی دانش آموزان به استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در برج فناوری استان هرمزگان شد.

فتی در پایان به منظور حمایت از تمام برنامه ها و رویدادهای ویژه دانش آموزان در حوزه های مختلف فناوری و ارائه آموزش استاندارد و رایگان ویژه معلمان اعلام آمادگی کرد.

بیت اللهی: پارک علم و فناوری در خدمت مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی قرار گیرد

ایرج بیت اللهی نیز در ادامه بازدید از برج فناوری هرمز، در جلسه هیات رئیسه پارک علم و فناوری استان هرمزگان حضور یافت و ضمن تقدیر از فعالیت های شرکت های دانش بنیان مستقر در برج فناوری هرمز اظهار داشت: می بایست از ظرفیت مهم علمی در راستای توسعه و بهبود یادگیری دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین این قشر بهره ببریم.

وی افزود: دانش آموزان با حضور در پارک علم و فناوری بهتر می توانند ایده های خود را در فضا و فرصتی که در برج علم و فناوری هرمز فراهم شده، با استفاده از امکانات موجود عملیاتی کنند و بر دانش و اندوخته های علمی خود بیفزایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان داشت: به همین منظور تلاش خواهیم کرد با تعامل و همکاری بیشتر، زمینه و بستر لازم جهت حضور دانش آموزان در برج فناوری هرمز و استفاده از ظرفیت های موجود در این مرکز علمی را فراهم کنیم.

بیت اللهی اضافه کرد: تعداد بسیاری از دانش آموزان پژوهشگر و علاقمند به مباحث فناوری که مشتاق به بهره گیری از ظرفیت های پارک علم و فناوری هستند راهنمایی و هدایت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، خواستار استفاده از ظرفیت های پارک علم و فناوری به منظور توانمندسازی معلمان در مباحث درس کار و فناوری و همچنین اقدام پژوهی و درس پژوهی شد و گفت: از این رو آمادگی داریم به منظور فراهم شدن زمینه تحقق این امر مهم، تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری منعقد کنیم.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری ظرفیت خوبی برای حوزه آموزش و پژوهش استان است و در حوزه علم و فناوری می تواند در خدمت مجموعه های آموزشی و پژوهشی استان هرمزگان قرار گیرد.

بیت اللهی در پایان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان آمادگی هر گونه همراهی و همکاری معنوی با پارک علم و فناوری استان را دارد، این اداره کل با سیاستهای انگیزشی به منظور ترغیب دانش آموزان درخصوص استفاده بهینه از امکانات برج علم و فناوری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و برج فناوری هزمز به ارائه نظرات و پیشنهادات درخصوص همکاری و تعامل بیشتر بین این دو مجموعه ارائه دادند.

تهیه شده توسط :

روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان

تصاویر مربوط به خبر :

درباره نویسنده

admin

نویسنده : admin

پارک علم و فناوری هرمزگان