‫ مصاحبه با شرکت های پارک علم و فناوری هرمزگان در برج فناوری هرمز ( قسمت اول شرکت ای تحفه )

اخبار شرکت های مستقر
07 دی 1399
پارک علم و فناوری هرمزگان
‫ مصاحبه با شرکت های پارک علم و فناوری هرمزگان در برج فناوری هرمز ( قسمت اول شرکت ای تحفه )

blankاحسان رشید بنیانگذار مجموعه ی ای تحفه 
در حال حاضر ای تحفه  با ۲۶ استان همکاری میکند. کار اصلی ای تحفه این است که  واسطه ها را حذف میکند  و در نتیجه محصولات ، سریعتر و تازه تر به سفارش دهنده میرسند.
ای تحفه قرار است در آینده سفیر سلامت ایران باشد .
این مجموعه تفاوتی که با سایر رقبا دارد اینست که  تامین کننده های سایت ، از روی نظرسنجی مردم انتخاب میشوند.

 در ادامه ، گفت و گوی اقای احسان رشید ، بنیانگذار مجموعه ی ای تحفه  با پارک علم و فناوری هرمزگان را می خوانید .

قصه‌ ی ای تحفه از کجا شروع شد؟
من تقریبا هشت سال در صنعت نفت وگاز مشغول به خدمت بودم و آخرین جایی که کار کردم پالایشگاه بود . برای رفت و آمد به شهر زادگاهم خراسان از  اردکان رد می شدیم و ارده و حلوا ارده میگرفتیم و هر ۶ ماه یک بار به زادگاهم می رفتیم و در راه برگشت خرید میکردیم اما تاریخ انقضای محصولات محدود بود و قابلیت نگهداری طولانی نداشت.

  من علاقه زیادی به ارده و حلوا ارده دارم خیلی در فضای مجازی برندی که از اردکان تهیه میکردم را جست و جو کردم اما جایی برای خرید اینترنتی وجود نداشت.

  زمانی اولین جرقه ی ای تحفه زده شد که به این فکر کردم چرا ما یک فروشگاه آنلاین یا وبسایت نداشته باشیم که تحفه های هرشهر تازه به تازه از بهترین فروشنده همان شهر تهیه و توزیع شود

 چقدر سرمایه اولیه برای شروع کار داشتید؟
ما عدد خاصی در نظر نداشتیم اما تا الان بدون جذب سرمایه در این دو سه سال تقریباً ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

 الان چند نفر مشغول به کار هستند؟
اعضای تیم ای تحفه هفت نفر هستند و در بخش‌های مختلف گرافیک و مارکتینگ و … فعالیت میکنند.
آینده کسب و کارتان را چطور می بینید؟
آینده کسب و کارمان به عوامل زیادی بستگی دارد اگر با همین سرعت و شتاب حرکت کنیم در حد بین المللی شدن پیش خواهیم رفت، ما هدفمان بین‌المللی شدن هست چون در حال حاضر با بهترین‌های ایران کار می‌کنیم و در واقع بهترین فروشنده های درون شهر را انتخاب کردیم.
ای تحفه قرار است سفیر سوغات ایران شود چون بهترین فروشنده ها و با کیفیت ترین محصولات را در حوزه سلامت و خوراک انتخاب کردیم و برای همین خیالمان راحت است ، در نظر داریم تا یکی دو سال آینده بحث صادرات هم داشته باشیم.blank

ای تحفه در بازار رقبایی هم دارد؟
دقیقاً با رسالت ای تحفه نه، ما بزرگترین وبسایت حوزه سوغات در ایران هستیم که در حال حاضر در ۲۶ استان فعالیم ،اما سایت‌های محلی هستند که تک محصول فعالیت می‌کنند ، یکی  از نکاتی که ما را نسبت به بقیه متمایز میکند این است که تامین کننده های سایت ای تحفه از روی نظرسنجی مردم انتخاب میشوند.

 فرایند سفارش به چه شکلیست؟
مشتری از طریق سایت و شبکه های  اجتماعی ثبت سفارش می کند و سفارش ثبت شده به دست فروشنده میرسد وبا تولید روز، سفارش بسته بندی و با پست ارسال میشود.

کرونا چه تاثیری بر کسب و کارتان داشته؟
فرهنگ خرید اینترنتی در  دوره کرونا  پیشرفت کرده افرادی که نمی توانند به شهری سفر کنند به راحتی می توانند سوغاتی همان شهر را سفارش دهند.

 دنبال جذب سرمایه هستید؟
دو سه هفته است که طرح جذب سرمایه را شروع کردیم و حدود یک میلیارد ریال اعلام نیاز کردیم اگر افرادی علاقه مند به سرمایه گذاری در ای تحفه  بودند خوشحال میشویم.

 سخن آخر؟
امیدوارم که مسئولین همینطور که صحبت میکنند در عمل هم با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان همکاری کنند که ما هم بتوانیم در حوزه خودمان، سوغات و صنایع دستی ایران را در سطح بین‌الملل معرفی کنیم.

تهیه شده توسط : 

روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری هرمزگان

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

درباره نویسنده

admin

نویسنده : admin

پارک علم و فناوری هرمزگان