بازدید مدیرکل سازمان بازرسى استان هرمزگان از پارک علم و فناورى هرمزگان

اخبار پارک
26 آذر 1399
پارک علم و فناوری هرمزگان
بازدید مدیرکل سازمان بازرسى استان هرمزگان از پارک علم و فناورى هرمزگان

گزارش بازدید مدیرکل سازمان بازرسى استان هرمزگان از پارک علم و فناورى هرمزگان/ فتى به تشریح فعالیت بخش هاى مختلف پارک پرداخت

صبح امروز مدیر کل سازمان بازرسی استان هرمزگان، جهت بازدید از برج پارک علم و فناوری استان هرمزگان در این محل حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، در ابتدای این بازدید، علی فتی ریاست پارک علم و فناوری هرمزگان ضمن معرفی بخش های مختلف قرار گرفته در طبقات پارک به تشریح فعالیت هرکدام ازاین بخش ها پرداخت.
عل فتی در بازدید از دفترفولاد هرمزگان، با بیان این که ساختمان پارک علم و فناوری هرمزگان در هفت طبقه تاسیس و شامل بخش های گوناگونی است، عنوان کرد: این دفتر جهت برگزای جلسات حوزه مدیریتی و همچنین جهت حضور تیم های کاری که در حوزه فولادی مشغول فعالیت هستند، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای اولین بار ارتباط صنعت در دل دانشگاه را فراهم آوردیم و این اقدام مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، با بیان این که طبقه ششم این برج تماماً و صرفاً برای صنعت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: دفاترکشتی سازی، صندوق پژوهش و فناوری و برنا صنعت از دفاتر موجود درطبقه ششم پارک می باشند.
در ادامه این بازدید، شرکت های موجود در طبقه پنجم به نام های سیاره فناوری و فناوران زیست سبز دریا به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت شرکتهای خود کرده و نیزبه بیان عمده ترین مشکلات خودپرداختند. گلایه ها و مشکلات خود را از عدم حمایت برخی سازمان ها از این شرکت های موفق و بومی بیان کرده و خواستار حمایت و اعتماد به شرکت های بومی شدند. آن ها همچنین خواستار تغییر فضای ناسالم کاری که گاهاً توسط برخی از صنایع به وجود می آید، شدند.
علی فتی ضمن ارج نهادن به حضور مدیر کل سازمان بازرسی استان هرمزگان در پارک علم و فناوری هرمزگان، عنوان کرد: شرکت ها، از چنین فرصت پیش آمده ی باید بهره مند شده و تمام مشکلات، کم و کاستی ها و درخواست های خود را بیان کنند.
در ادامه از شرکت های موجود در طبقه سوم ای تفحه و چوب بتن الکا بازدید به عمل آمده و هرکدام به ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه فعالیت خود، پرداختند. همچنین این شرکت ها به بیان مشکلاتی که با آن ها مواجهند، پرداختند.
در همین خصوص بازرس کل سازمان بازرسی استان هرمزگان نیز ضمن اعلام امادگی در جهت حمایت از این شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: برای ورودبه حمایت از شرکت های دانش بنیان درخصوص بروکراسی های اداری، استفاده از ظرفیت های استان و سیاست گذاری های استانی استقبال می کنیم.
علی فتی در ادامه این بازدید از طبقه اول پارک علم و فناوری هرمزگان با عنوان طبقه شتاب دهنده یادکرده و افزود: ایده این طبقه برگرفته از دفتر سامسونگ در دانشگاه امیرکبیر است .
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان طی بازدید از طبقه همکف این برج اضافه کرد: نمایشگاه، کتابخانه و سالن VIPدر این طبقه قرار دارند.
علی فتی در بازدید از مرکز نوآوری عنوان کرد: امکاناتی در این بخش فراهم کرده ایم که دانش آموزان ایده های خود را با حضور افراد خبره به محصول تبدیل کنند .

در پایان جلسه ایی باحضور شرکت های دانش بنیان برای بیان دغدغه شرکت ها و برتری محصولات و ایده های نوی خود برگزارشد.

شرکت های دانش بنیان از بحران کمبودها در شرایط کرونا سربلند بیرون آمده اند/حمایت دستگاه ها از شرکت های بومی امری بدیهی است

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان گفت: تصمیم بسیار خوبی درخصوص توجه و رسیدگی به مشکلات شرکت های دانش بنیان از سوی قوه قضائیه و سازمان بازرسی استان هرمزگان گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، در جلسه ای که پس از بازدید از پارک علم و فناوری توسط مدیرکل سازمان بازرسی هرمزگان برگزار شد، علی فتی بیان کرد: با توجه به این که این شرکت ها توانستند بنابه شرایط به وجودآمده عملکرد بسیار خوبی با ساخت دستگاه ونتیلاتور، ماسک و ضدعفونی کننده نشان دهند سبب شد با وجود محدودیت واردات و تحریم های ظالمانه این شرکت ها در این شرایط نیازها رابرطرف کنند.
وی افزود: مجموعه نظام و دولت تصمیم به حمایت از این شرکت هاگرفته و جلسه اى ویژه با مقام معظم رهبرى و دو جلسه با رئیس جمهور که در تاریخ پارک ها، اتفاق ویژه اى بوده است و در همین راستا دستاوردهاى خاصى با حمایت صندوق توسعه ملى شتاب گرفته اند.
على فتى ضمن قدردانى از توجه و نگاه ویژه مدیرکل بازرسى استان هرمزگان نسبت به شرکت هاى نوبنیان، اضافه کرد: پارک علم و فن آورى هرمزگان از سال ٩٢به صورت رسمى آغاز به کار کرده است که در محل برج پارک علم و فناورى حدود یکسال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان تصریح کرد: ماموریت اصلى این پارک، حمایت از افرادى است که داراى ایده هستند و ایده آن ها قابلیت حل مشکلى از مشکلات موجود را دارد و در وهله بعدى بحث اشتغال و سایر موارد مطرح مى شود. این بدین معنى است که پارک پولى از بودجه کشور جهت اشتغال دریافت نمى کند و تنها صرف حمایت از ایده ها مى شود.
وى ادامه داد: بالغ بر ۵٠واحد فناورى در این مکان حضور داشته و در حال فعالیت هستند که برخی از آن ها طى این بازدید معرفى شدند.
رئیس پارک علم و فناورى هرمزگان، اظهار کرد: از مهم ترین مشکلاتى که با آن ها مواجه هستیم، مى توان به اجراى قانون شرکت هاى دانش بنیان، اشاره کرد. در این خصوص انتظار می رود سازمان امورمالیاتى در بحث مالیات، قوانین بیمه اى، معافیت هاى حقوق کارکنان شرکت ها برخورد راحتترى با شرکت هاى ما داشته باشند. معافیت ها به ایجاد انگیزه و شرایط رقابتى کمک مى کنند.
وى بیان کرد: موضوع کمک به بازار شرکت هاى دانش بنیان، نیز از موضوعات دیگر مهم است. در حال حاضر شرکت هاى دانش بنیان بسیار خوبى در حال فعالیتند. این افراد گاها حتى از صنعت بیرون آمده و وارد فضاى ایجاد کسب و کار و شرکت هاى نوبنیان شده اند. این شرکت ها شاید درخواست وام نداشته باشند اما در خصوص دستگاه هاى اجرایى حمایت امرى مهم است.
فتى تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات فضاى استقرار کم پارک علم و فناورى است، متأسفانه نتوانسته ایم پاسخگوى نیاز شرکت هاى دانش بنیانمان باشیم. شرکت ها رشد کرده اند و قابلیت جذب نیروى کار با تعداد بسیار زیادى دارند اما به دلیل محدودیت در دفاتر شرکت هاى دانش بنیان حاضر در پارک این امکان وجود ندارد.
وى در پایان گفت: اگر دستگاه ها، داراى ظرفیت مازاد براى برپایى کارگاه هستند این امکان را فراهم آورند که در جهت استفاده و بهره بردارى توسط شرکت ها در نظر گرفته شود.
همچنین تماس تصویرى با شرکتى دانش بنیان از قشم برگزارشد.

هرچه در توان داریم را در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان به کارخواهیم گرفت/ تمام قوا باید در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان به پاخیزند

مدیرکل سازمان بازرسى هرمزگان گفت: بار مشکلات به وجود آمده از عدم حمایت هاى نه چندان صحیح و کامل برخى از دستگاه ها را این شرکت ها به دوش کشیده اند.
به گزارش روابط عمومى پارک علم و فناورى هرمزگان، رضا ستائی مختارى در نشست با رئیس پارک و تعدادى از شرکت هاى دانش بنیان عنوان کرد: همه باید در قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه دست به دست هم دهیم و این پتانسیل را دریابیم.
وى افزود: از زمان حضور آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه و دوره تحولى که ایشان آغاز کرده و در سازمان بازرسى نیز جارى است، رویکرد پیگیرى و مطالبه نیز رقم خورده است.
ستائی مختارى اضافه کرد: این که ما منتظر باشیم مجموعه هایى چون پارک علم و فناورى به سراغ ما بیایند در حال حاضر از اهداف ما نیست بلکه هدف اصلى این است که ما در کنار شما قرار گرفته و تعاملات، جلسات و نشست هایى جهت کم شدن دغدغه شما در این مجموعه برگزار شود.
وى بیان کرد: مشکلات و دغدغه هاى شرکت هاى دانش بنیان یا در استان حل مى شود و یا پس از جمع بندی به مرکز ابلاغ شود. در مرکز ظرفیت هاى بسیارخوبى پیش بینى شده است که مشکلات در سطح ملى حل شوند.
مدیرکل سازمان بازرسى استان هرمزگان عنوان کرد: دفترى براى سرمایه گذارى، کمیسیون هاى علمى تخصصى و نیز طرفیت حمایت از پارک هاى علم و فناورى و شرکت هاى دانش بنیان به عنوان یک خط سیر مستمر و قرمز کارى که تعثب سازمانى برروى آن ها وجود دارد، از جمله محورهایى هستند که به شکل پررنگ ترسیم شده است.
وى با بیان اینکه تجربه هاى فراوانى در این مسیر جدید، در کنار یکدیگر کسب خواهیم کرد، افزود: این اطمینان را به شما مى دهم که در کنار شما خواهیم بود و این ارتباط به صورت مستمر خواهد بود، از ظرفیت هاى موجود در استان نیز بهره مند خواهیم شد.
ستائی مختارى تصریح کرد: همچنین در حوزه شناسایى چالش هاى مختلف استان جهت بهبود شرایط از شما اطلاعاتى را دریافت خواهیم کرد.
وى در پایان گفت: پیگیرى کامل و دقیق موضوعات گوناگون در سازمان بازرسى به نوعى از خاص ترین ویژگى هاى سازمان ما است. مشکلات و دغدغه هاى بیان شده را تا حد توان در استان و یا در قدم بعد در سطح ملى برطرف خواهیم کرد.

درباره نویسنده

admin

نویسنده : admin

پارک علم و فناوری هرمزگان